BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, 17 February 2013

SPM BOOKS TO LET GO ~

SPM BOOKS TO LET GO ~

Hello everyone.
New story will be updated soon (or search on Wattpad )
******************************************************
i have a lot of reference books and work books.
some are still new and some got conteng-conteng.
so,since ive finished my high school and need cash,
im gonna let go all of them.
RM 7 EACH.
(except for the SUCCESS CHEMISTRY SPM & FOCUS ALPHA BIOLOGY)





















Tuesday, 14 February 2012


seandainya,kau ada di sini dengan ku
mungkin ku tak sendiri
bayanganmu yang selalu menemaniku
hiasi malam sepiku


lagu yang asyik bermain di dalam fikiran aku. sesungguhnya aku amat merinduinya. aku rindu saat kami bersama. aku rindu membaca sms nya. aku rindu mendengar suaranya. AKU RINDU DIA.



hubungan yang telah dibina selama dua tahun akhirnya tergantung begitu sahaja. dua tahun aku hidup dengan nya. dia yang menemaniku makan,belajar. walaupun hanya dalam sms. perit untukku melalui hari-hari tanpa dia. aku bagaikan isteri kehilangan suami. lucunya.manusia,mudah melupakan apa yang ada di hadapan mata. itulah aku. tak pernah menghargai orang yang aku sayang.



saat dia menunjukkan kasih sayangnya,aku ragu.dan sekarang ketika aku mahu menunjukkan bahawa aku sayangkan nya,dia dah tiada.pergi.meninggalkan aku sendiri.
pahit.perit.sakit.itulah yang aku rasakan sekarang.menangis seorang diri.jika dulu,dia berjanji akan menemaniku saat aku menangis,tapi dimana dia sekarang ? hanya kata-katanya sahaja yang menemaniku. "awak,saya tahu baby girl saya kuat.kuat sekuat harimau.jangan nangis tau. ;) "




ahhh aku rindu. masihku ingat,saat peperiksaan hampir tiba,dia sanggup menjadi private tutor ku. on the phone yang selalu kami guna untuk melepas rindu bertukar menjadi sesi soal jawap. dan usahanya berhasil. aku berjaya menaikkan markahku. kegembiraan dikongsi bersama. namun sekarang ? hanya air mata yang mengalir saat aku melihat buku. dia juga yang memberiku semangat untuk pergi tuisyen. hari-hari aku rasa nak pergi tuisyen. bila aku malas,dia akan cakap "go zureen go.u can do it".tapi sekarang ? dia dah tiada,tiada lagi orang nak memberi aku semangat.tiada lagi orang yang akan cakap "go zureen go.u can do it".aku rasa malas sangat nak pergi tuisyen tanpa dia.



hi awak. are u reading this ? :') masihkah awak ingat waktu kita berbuka puasa bersama ? awak nak duduk sebelah saya tp saya cakap tak nak sebab saya nak tengok muka awak semasa makan. seronok sangat. lepas makan,kita jalan-jalan. tiba-tiba awak letak tangan awak kat muka saya. saya tanya kenapa dan jawapan awak sangat sweet "saya takut awak tengok lelaki lain :( ".
awak,awak ingat tak waktu saya pergi beraya rumah awak ? saya tolong mama awak potong kentang. awak pula sibuk cakap dengan uncle awak. awak cakap lepas spm awak nak tinggal kat bintulu. lepas tu mama awak sampuk "kalau kat bintulu,tunang kat kuching ni siapa nak jaga ?" hampir nak jatuh jantung saya. sportingnya mama awak. malunya saya. lagi malu apabila awak tak nak makan selagi saya tak suap. eee geramnya. nak tak nak,terpaksa jugak suap awak.di hadapan adik awak pulak tu. kalau awak nak tahu,tu la first time saya suap orang laki. lepas makan-makan,kita lepak dengan adik dan sepupu awak. seronok sangat sampai ketawa beserta air mata. kita cakap-cakap sambil awak main rambut saya. mama awak tengok. ah malunya saya. akhirnya haripun malam.saya takut nak balik rumah. tapi awak cakap takpe sebab awak pun nak beraya kat rumah saya. masa kat rumah saya,awak cakap dengan ayah saya.sambil cakap,sambil tengok saya. ish.




awak,masih banyak kenangan yang telah kita buat. kalau boleh saya nak buat lebih banyak kenangan dengan awak. tapi hubungan kita dah berakhir. awak dah tinggalkan saya. saya menyesal sangat sebab tak hargai awak. awak,hari-hari saya nangis tunggu sms dari awak. tapi awak tak pernah hantar pun. awak dah lupakan saya ? orang cakap,kalau jodoh tak ke mana,putus beratus kali pun tetap akan bersambung kembali. tapi saya tak nak macam tu. saya nak bersama awak sepanjang masa. awak dah janji tak nak tinggalkan saya.tapi kenapa awak lupakan janji awak ?


Thursday, 22 December 2011

N.U.R.I.N

Good Morning ! J

Yeah. Qal baru bangun. J

Okay. J

Rin,Qal busy sikit hari ini.

Okay2. Rin sayang QalJ

Qal dah on the way ni.Sampai nanti Qal text Rin.

Take care J

Perubahan yang berlaku dalam diri Rhyqal membuatkan Nurin terasa tersisih. Hampir setiap hari Nurin ditinggalkan sendirian. Nurin sedar perubahan itu disebabkan dirinya sendiri.

*Sebulan yang lalu

“Selamat pagi sayang.Dah bangun ke ? Bangun la. Qal rindu.” Tersenyum Nurin membaca mesej daripada Rhyqal. Simple tapi sweet. Rhyqal si pencuri yang telah mencuri hati milik Nurin sejak 16 Julai 2009. Meskipun Rhyqal lebih tua daripada Nurin,itu tidak menjadi penghalang bagi hubungan mereka. Malah kehadiran Rhyqal telah banyak merubah hidup Nurin. Nurin juga berjaya memperolehi keputusan PMR yang cemerlang berkat doa dan bantuan pencuri hati a.k.a private tutor nya,Rhyqal Izzaq Norman. Namun Rhyqal pula memperoleh keputusan SPM yang kurang cemerlang. Lebih menyedihkan Rhyqal tidak diterima oleh mana-mana universiti awam. Nurin tidak sanggup melihat pencuri hatinya sedih,lalu dalam diam Nurin mendaftar Rhyqal ke sebuah kolej swasta.

Nurin berjaya mengembalikan senyuman dibibir Rhyqal. Namun senyuman Nurin pula bertukar menjadi air mata. Rhyqal semakin sibuk. Jarang ada masa untuk Nurin. Suatu hari,Nurin terlepas cakap lalu menyebabkan mereka perang besar. Perang tersebut membuatkan Rhyqal berubah. Perubahan yang menyebabkan Nurin semakin sedih.

Hari –hari Nurin tidak lagi seperti dahulu. Rhyqal lebih banyak menghabiskan masanya dikolej dan kawannya. Kadang-kadang Rhyqal lansung tidak memberitahu Nurin dimana dia berada. Bahkan setiap kali ada masa terluang Rhyqal akan menghabiskan masanya dihadapan laptop. Nurin hanya mampu bersabar.

“Benar kata orang. Berkasih dengan orang yang lebih tua sangat banyak cabaran dan dugaan. Qal,Rin rindu kita yang dulu.Qal yang sweet,manja.Qal,wherever u are,please take a good care of yourself.” Rintih hati kecil Nurin setiap kali dia teringat akan Rhyqal.

Sikap dan sifat Rhyqal yang baru menyebabkan Nurin juga berubah. Nurin lebih banyak memendamkan perasaan dan sering memalsukan senyuman tiap kali mereka berjumpa. Dugaan tidak berhenti sampai di sini sahaja,hati Nurin lebih pedih apabila muncul seorang perempuan yang sebaya dengan Rhyqal menyukai Rhyqal. Rhyqal juga bagaikan senang dengan kehadiran perempuan tersebut. Nurin dapat merasakan bahawa kasih sayang Rhyqal semakin berkurang.

“Rin,harini Qal ada pertandingan futsal. Rin doa Qal menang ok ?”

“Qal tak minta pun pasti Rin akan doa.Take care Qal.” Nurin terlalu lemah untuk membalas mesej Rhyqal hanya mampu membisik di dalam hati. Nurin sudah tiga hari terlantar di hospital. Nurin diserang asthma tiga hari lepas akibat terlalu penat.

Diari Nurin ku tutup.Hari ini genap tiga bulan Nurin meninggalkan aku. Tiada lagi Nurin dalam hidup aku. Tiada lagi “take care” untuk aku. Tiada lagi orang yang akan memanggilku “pencuri hati”. Masih ku ingat,Nurin memberitahu ku “Tanpa Qal,Nurin takkan wujud.”

“Kenapa pula ?” soal ku aneh.

“Qal perasan tak,nama Qal ada dalam nama Nurin. Nama penuh Nurin ialah Nurin Umaiyah,NU.Nama Qal pulak,Rhyqal Izzaq Norman,RIN.” Jawap Nurin dengan penuh yakin.

Itulah pertemuan terakhir kami dan itulah hari terakhir aku melihat Nurin senyum.

“Rin,Qal minta maaf. Qal banyak buat salah,abaikan Rin. Qal menyesal sangat. Rin,Qal Rindu Nurin Umaiyah. Rindu sangat-sangat. Maafkan Qal Rin.”

Thursday, 8 December 2011

Cermin Gergasi

Sakitnya menahan rindu dan membuang segala memori yang telah dicipta bersama orang yang kita sayang.Namun bagi Sha,semua itu pasti dia dapat harungi sendiri.Sha dan Wan telah bersama selama dua tahun empat bulan dan DUA hari.Dua tahun tidak akan bermakna sekiranya kepercayaan dan kasih sayang telah pudar dalam hati Sha.Sha akui memang dia merindui Wan walaupun baru sehari mereka berpisah.

'Sha,i still love u.' Sha juga akui bahawa setiap kali mesej Wan masuk,hati Sha akan berbunga-bunga namun Sha tahu dia tidak mungkin akan kembali kepada Wan.Cukuplah hatinya sakit disebabkan perbuatan Wan selama ini.

"Sha,nangis ek?" soal abang Sha,Haziq.

"Taklah." selamba Sha menjawab.

"Sha adik abang.Abang tahu perangai Sha.Ni mesti pasal Wan kan? Sudahlah Sha.Tak payah lah nak nangis.Tak cantik."

"Terima kasih abang.Abang seorang faham Sha.Kan best kalau Wan pun macam abang.Sha sayang abang" kata-kata yang Sha tak mampu luahkan.

Selalunya Wan akan membuat handphone Sha bising.Sha pula pasti sibuk membalas mesej Wan sampai tangan Sha dah hafal kedudukan huruf tanpa melihat screen.Tapi sekarang? "Wan,Sha rindu Wan.Sha tunggu Wan" bisik hati kecil Sha.Disebabkan terlalu bosan merenung handphone,Sha mengambil keputusan untuk log in twitter.Tiba-tiba mata Sha terpandang satu tweet,

"You came into my life and stole my heart,and I love you.No one could ever replace u.But now you made cried and leave me"

Sha merasakan tweet tersebut sama seperti hidupnya lalu Sha retweet tweet tersebut.Tiba-tiba Sha terlihat satu tweet,

"That girl retweet my previous tweet."

Laju sahaja tangan Sha menekan profil lelaki tersebut dan rupa-rupanya lelaki itu adalah WAN.Sha terus log off dan tanpa disedari air matanya mengalir ke pipi.Haziq melihat keadaan adiknya.Hatinya tersentuh.Haziq mengambil keputusan untuk membawa Sha keluar.Dia yakin dia boleh menghiburkan adik kesayangannya itu.

"Sha,jom pergi The Spring." ajak Haziq.

"Ok.Sha nak kemas kejap." jawab Sha.Ingin sahaja Sha menolak namun tak sampai hati nak menolak ajakan abangnya itu.

Haziq dapat melihat perubahan yang berlaku terhadap Sha.Selalunya Sha akan gembira apabila pergi The Spring.Tapi sekarang ? Sha lebih banyak berdiam diri dan hanya menjawab apabila ditanya.Haziq mecuba memecah kesunyian dengab bertanya,

"Sha,hari ini Padini ada buat sale.Nanti Sha teman abang pergi sana bleh ?" tanya Haziq.

Sha terkejut.Darahnya bagaikan berhenti mengalir.Padini ? Tempat dimana dia dan Wan mula-mula berjumpa.Masih segar dalam ingatan Sha insiden tersebut.Waktu itu Sha keluar bersama kawan-kawannya.Seperti biasa,Sha akan mengajak kawan-kawannya membeli barang di Padini.Setelah selesai membayar baju,Sha menunggu kawan-kawannya dihadapan sebuah cermin besar yang terletak di dalam kedai Padini tersebut.Sha berhasrat untuk mengambil gambarnya yang terdapat di dalam cermin gergasi tersebut.Hasrat Sha tidak kesampaian apabila muncul seorang lelaki yang ingin mengambil gambar seperti Sha.Sha berang kerana niatnya tidak kesampaian.Sha terus keluar dari Padini.Tiba-tiba tangan Sha terasa seperti dipegang seseorang.Sha tersentak.

"Hai awak.Jangan marah ek.Saya Wan.Tadi awak tak sempat kan ambil gambar ? er.Sorry awak.Awak,ni nombor handphone saya.Kalau awak free,awak boleh mesej saya" lancar sahaja dia bercakap.Sha pula hanya mampu ternganga.

"Kenapa pula saya harus mesej awak?" Sha hairan.

"Sebab.Sebab tadi saya sempat ambil gambar kita.Oops jangan fikir yang bukan-bukan.Saya tak sengaja.So,kalau awak free,awak boleh lah mesej saya.Nanti saya mms-kan gambar kita tadi." Jelas lelaki tersebut.

Belum sempat Sha menjawab,lelaki itu sudahpun lari.

"Tapi,itu dulu.Sekarang Wan dah lupakan Sha." rintih Sha sendirian.Sha hanya mengikuti langkah abangnya.Dia tidak dapat memberikan alasan kepada abangnya.

"Sha tunggu abang dekat cermin tu kejap boleh ? Abang nak cuba baju ni.Abang janji takkan lama." Rayu Haziq sambil menunjukkan muka kasihan.

"Okay" simple saja jawapan Sha.Sha berjalan ke cermin gergasi dan dia terlihat ada kerusi kosong.Sha duduk sambil menundukkan kepalanya.Tiba-tiba dia terdengar suara DSLR yang sedang mengambil gambar.Sha menoleh ke belakang dan,

"Hai awak.Jangan marah ek.Saya Wan.Saya sayang awak.Awak,saya nak awak jadi sunshine saya balik boleh ? Hidup saya mendung sejak sunshine hilang.Pleasa Nur Esha Areen."

Sha tersenyum.Sha terdiam.Sha terharu.Air matanya mengalir sekali lagi.Wan menghulurkan sapu tangan miliknya kepada Sha.

"Terima kasih Shah Hazwan.Saya sayang awak juga." luah Sha dengan jujur."Terima kasih juga abang sebab buat semua ini.Sha sayang abang.Terima kasih juga buat CERMIN GERGASI kerana menyatukan aku dengan Wan." bisik Sha.